Wednesday, November 26, 2008

Padlizsán palacsintatésztában ruccolás paradicsom salátával

A padlizsán nem különösebben népszerű nálunk, de tegnap sikerült átugrania a lécet egy remek kis palacsintatésztás kabátkában.
A palacsintatészta vegán verzió, teljes kiőrlésű lisztből, vízből, kevés olajból, pici szódabikarbónából, és egy csipetnyi sóból áll össze. A mennyiség a bundázandó zöldségekhez mérten szemre állítható be, a tészta állaga palacsintatészta sűrűségű. :)

A padlizsánokat először jól besóztam, majd egy negyed -fél óra múlva letöröltem, és felitattam a sót róluk. Ezután egy gerezd fokhagymát passziroztam bele egy kevés olíva és tökmag olaj keverékébe, szórtam bele egy kis szurokfűvet és ezzel megkentem a bundára váró padlizsán szeleteket. A tésztába mártogatott padlizsánok lassú tűzön sültek ropogós barnára.

A salátát a múlt héten készült meleg tésztasaláta hozzávalóiból készítettem, csak ezúttal hidegen és tészta nélkül. Három paradicsomot vágtam fel, egy kicsi fej lilahagymát, ruccolát kb. 5 dkg-t, négy-öt aszalt paradicsomot, kb. 8 dkg füstölt mozzarellát és natúr házisajtot keverve, 4-5 e.k. fekete olajbogyót, egy e.k. olíva olajat, egy kevés balzsam ecetet, sót, borsot, kevés bazsalikomot.

A szemfüles palacsintasütő még a padlizsánok belemártogatása előtt felmérte, hogy túlméretezett a tésztamennyiség, így kettéválasztotta és desszert is készült kakaós és lekváros palacsinta formájában. Ez egy kiadós ebédnek is pont elég lett volna, de most így alakult. :)

2 comments:

Frazon Zsófi said...

ezek a szemfüles palacsintasütők már csak ilyenek! :)

nagyon jól fest amúgy a kompozíció!

norka said...

Sziasztok!
Új olvasó vagyok:)
Csak megütötte a szemem, hogy nem vagytok nagy padlizsán kedvelők. Ajánlom ezt a receptet, én nagyon örültem neki, a család is imádja:
http://mindmegette.hu/index.php?apps=recept&recept=6164
Nálam az jött be, hogy nem sütöm előre a héját, hanem megpróbálom 1-1.5 centisre kivájni (kanállal), aztán a raguval megtöltve szépen átsül 20 perc alatt.
Köszi a palacsintásat is, ki fogjuk próbálni!

Norka