Friday, August 1, 2008

Tej-tojásmentes palacsinta Zsófi lekvárjával :)

Palacsintát enni nagyon szeretek, sütni egyáltalán nem. Legnagyobb szerencsémre, ha nem én főzök, gyakran van palacsinta. A legtöbb tej-tojás mentes alapreceptet a biochef.hu - ról böngészem, van amin változtatok, van ami marad a maga tökéletességében. Most ez utóbbi a helyzet.
Hozzávalók:

20 dkg teljes kiőrlésű liszt
4 dl víz
1 dl olaj
pici só

A hozzávalókból palacsintatészta állagú és sűrűségű tésztát keverünk, majd kisütjük. Ez a verzió kicsit leragadósabb típusú tészta állítólag, de nálunk működik.
Tölteléknek Frazon Zsófitól kapott remek gyömbéres - citromos baracklekvárt használtunk, és egy kevés narancsos csokoládé reszeléket a Chocolate Hotel kínálatából. Hmmm

6 comments:

Frazon Zsófi said...

valamér én is így vagyok a palacsintával: ez nálunk is férfimunka! lehet dobálni, látványos, nagy a siker :D
(és 20 alatt neki se állunk!)

a hétévégn rozmaringos szilvalekvárt tervezek... hm?

irisz said...

ebből a teljes kiőrlésűből elég kevesebb is, mint kiderült most 30 dlg- ból készült az adag, de még ott pislognak a tányéron néhányan, hátha arra jár az aranymedve :)

rozmaringos szilvalekvár?! viszem vissza az üres üvegeket! :P :P

Frazon Zsófi said...

a napokban olvastam valahol, majd még forráskutatok, és a magam arcára szabom, de már alig várom a holnapi piacozást!
üvegek jöhetnek, amennyi csak van! így könnyebb utánpótláshoz jutni, höhöhö

erős ildikó said...

Én is inkább ezeket a tej-tojás nélküli változatokat szeretem és sütöm, bár nem mindig teljes kiörlésű lisztből. Persze mondhatják, hogy ez nem is palacsinta, de nekem az. Finomabb is, és tovább is eláll, hűteni sem kell (ha esetleg megmarad pár darab).

Dulmina said...

Ha van egy szabad perced, nézz be hozzám, vár egy kis meglepetés :)

Frazon Zsófi said...

kedves dulmina, köszönjük, az egész csapat nevében! örülünk, ha újabb és újabb olvasókat és hozzászólókat nyerünk! nálunk kicsit nehezen menne a köregyztetés az újabb díjazottak kiválasztásához, de roppant kreatívan megalkottuk tegnap az alternatív golden bear díjat, amivel minden kedves ránkgondolónak szeretnénk megköszönni a ránkgondolást! itt láthatod egy bejegyzéssel lentebb! A medvét Írisz rajzolta :D