Thursday, April 2, 2009

Csíráskodás

Vaj helyett a kenyérre mostanság a korbábban már bejegyzett "mocsár" néven csúfolt, magocskás-fűszeres olajat teszem, ami kicsit emel a kenyérevés jelentőségén, hisz jóval zamatosabb, mint egy alap vaj.

Nemrég legszűkebb családunk másik tagja egy csíráztató tálat kapott nevenapján rengeteg csíráztatandó magocskával, és azóta új hobbi gyanánt állandó csíráskodással vagyunk elfoglalva. A "készülék" igen szemre való, bár a szakirodalom szerint kevésbé praktikus. Sajnos én hajlamos vagyok a vizuális élményért áldozatokat hozni, és inkább kockáztatok, mint hogy egy műanyag edény tornyocskát nézegessek nap mint nap a konyhapulton.
Jelen pillanatban lucerna csírázik. Hamarosan egy kis sorozat gyanánt megírom a csírákkal kapcsolatban szerzett okosságokat, hogy melyik miért is szuperjó.

2 comments:

Renata Kalman said...

tök jó!!
én is kevésbé rajongok a műanyag edénykéimért, de itt állandó halálfélelemben lennének, hogy valaki elsodorja a csinos agyag (ugye?) edénykéket..
olyan 3 lépés hosszú konyhám van, s abban tolong mindenki, főzés közben is...
a másik: nem penészedik ebbe be a mag?

fontolgatom már én is a csírás bejegyzést.
két fázist fotóztam le a mostani adagból.
az a tapasztalatom, hogy egyre több a selejt mag :( ami nem csírázik ki, csak bebüdösödik, vagy én vagyok peches...
amúgy ez a kenyér nálunk is favorit, vagy vegazsírral vagy fűszeres olajjal.

agnes said...

Írisz, én sem vagyok egy műanyag-rajongó de a műanyag csíráztatónkat nem cserélném le, mert steril, nagyon jól tisztán tartható (hónapok alatti holyamatos használatban ez fontos szempont), sokkal praktikusabb, mint az anyag, mert nem porosodnak be a magok, csírák és nagyon szép, amikor látjuk benne a fejlődést. Reggeli és vacsora közt is látványosan növekszenek, aminek mindig együtt örülünk:).
A csajok kedvence a mungóbab, természetesen az édes búza, nekem kb minden, de zsázsa, retek, lucerna a leggyakoribb vendég.
Remélem, sikerült megvédenem a műanyag csíráztatót is;))) (csak mert eleinte én is idegenkedtem tőle)...