Thursday, April 2, 2009

Zöldborsó krémleves

Egy ideje újra nekifutottam a teljes tej-tojásmentes, azaz vegán verziójának a vegetáriánus létnek. Nem megy könnyen. A csokoládéról való lemondás egyáltalán nem megy, így a hétvégék, mint kijelölt ünnepnapok még feloldást adnak a csokoládénemevés alól. A másik írtó nagy hiány a sajt. Emiatt a sós gyors harapnivalók száma is lecsökkent nálam, mert valahogy mindig a sajt jelentette a megoldást a hirtelen sósra vágyódásra. Tegnap ezt a helyzetet egy gyors zöldborsó krémlevessel oldottam meg.

Sajnos mélyhűtött zöldborsó állt rendelkezésre, abból kb. 20 dkg használtam.
Két elég nagy krumplit vágtam apró kockákra. Egy fej vöröshagymát pirítottam olajon, hozzáadtam egy gerezd fokhagymát préselve. Kevés fűszert, majd a borsót, és a krumplit, sót és fehér borsot. Mikor megpuhultak a zöldségek, kicsit hagytam hűlni, majd pépesítettem botmixerrel. A tetejét pirított mandulával szórtam meg és jöhetett az ebéd.

5 comments:

Renata Kalman said...

ma nálunk is krémleves volt, srépa-zeller.

banatos said...

szabad megkérdeznem, hogy miért csinálod, ha nem jó? nehezen tudnék lemondani a sok finom tejtermékről és a tojás is hiányozna a sütisütéshez.

irisz said...

Egy velemszületett allergia kényszerít ebbe a helyzetbe, minden olyan kiüt, amiben tej, tojás, kakaó vagy macska:P van. Általában kisebb nagyobb megszorításokkal működik a dolog, de néha elviselhetetlenné válik és akkor jönnek az ilyen mentes szakaszok.
Számomra sem logikus, hogy miért jó a szervezetemnek, ami a lelkemnek nem és fordítva, de hát vannak ilyen fura dolgok.

banatos said...

huhh... mázli, hogy nem kell tudnom ezekről. köszi a választ, és jobbulást!

irisz said...

:) azért túlélhető, de köszi!