Monday, November 10, 2008

Paradicsomos padlizsánkrém házikenyérrel

Bár én épp a hatodik napját taposom/lebegem :) a léböjtkúrának, azért igyekszem gondoskodni a körülöttem lévőkről néha. :).
Éhes nem vagyok, de az ízek és az illatok hiányoznak, az utóbbit pótolandó tegnap készítettem egy gyors padlizsánkrémet, és hozzá sütöttem egy kenyeret.

Csak kis adagot csináltam, mert a tesztalany nem nagy padlizsán rajongó, így került bele az egy közepes méretű padlizsán mellé egy közepes méretű paradicsom is, hátha az csábító erővel hat.
Így is történt, az utolsó pillanatait örökítettem meg a krémnek. :)

Tehát egy padlizsánt megszúrkálva, fóliázva betettem a sütőbe és mellé fóliában egy paradicsomot is. Legnagyobb fokozaton sütöttem fél órát, majd kikanalaztam a padlizsán belsejét, és apróra vágtam a sült paradicsomot, ami ugyancsak ledobta a kis héját. Egy gerezd fokhagymát, egy kevés tökmag olajat, és kb. egy-két evőkanálnyi olíva olajat, borsot, sót, rozmaringot és bazsalikomot tettem hozzá, botmixerrel nekimentem és krémesre kevertem. Majd egy fél marok lenmagot szórtam rá. Nagyjából háromszori evésre elég adag lett belőle egy főre.
A hírek szerint, finom lett. :)

2 comments:

Frazon Zsófi said...

hmmm, szinte érzem a jó kis füstös illatott! az jutott eszembe, hogy legközelebb a paradicsomhoz csomagolj még két gerezd fokhagymát is, és süsd össze őket... bár nem tudom, teszalany szereti-e a sült fokhagymát, de én rajongok érte!

irisz said...

majd letesztelem :) köszi!