Monday, October 27, 2008

mocsár - korianderes mentás cukkini krémleves

Írisz előző "mocsár" bejegyzéséről jutott eszembe, hogy a cukkini krémleves, amit vasárnap főztem, ugyancsak a megtisztelő mocsár megnevezésre tarthat számot. Eredetileg csak "mezei" korianderes cukkini krémlevesnek készült, de tegnap este volt egy francia-olasz-portugál film (Tíz nap szeptemberben, Juliette Binoche főszereplésével), amiben a főszereplők az étterem előtt a kocsijában rájuk várakozó lúzer bérgyilkosnak mentás cukkini levest küldetnek (de nem kéri). Úgyhogy a mai melegítésnél eszembe jutott, kipróbálom hogy passzolnak ezek a zöldek egymáshoz. Hát mondhatom: remekül!

Hozzávalók:
3 közepes (kb. fél kilo) cukkini (héjastól)
3 nagy gerezd fokhagyma
2 dl sűrű tejföl
1 púpos teáskanál őrölt korianderpor
só, fehérbors ízlés szerint
1 evőkanál mentalekvár (a Szép Kis Indiában beszerezhető, de szerintem friss mentával is kiváló, csak nekem most nincs ilyen itthon).

A cukkiniket kockákra vágtam, kis oliván párolni kezdtem a porfűszerekkel, a sóval és a szétnyomott fokhagymával (egy csepp vizet lehet alá tenni), majd amikor már szét lehetett nyomni villával a belét, akkor botturmixszal elegyengettem, hozzákevertem a tejfölt, és annyi vízzel higítottam, hogy sűrű krémleves váljon belőle. Általában kenyér- vagy zsemlekockát pirítok hozzá, és reszelt parmezánnal szórom meg, de ezúttal egy nagy kanál mentalekvárt (ami nem más, mint citromban, olajban és chiliben eltett darabolt mentalevél) kevertem hozzá a melegítés utolsó percében. Kicsit zöldebb lett (pont, mint a szomszéd kertje :), kicsit csípősebb, de egyben hűs is. Szerintem a filmben szereplő William Pound névre hallgató, versfaragó, a pszichoanalitikusával non-stop telefonon értekező bérgyilkosnak is meg kellett volna kóstolnia. Annál is inkább, mert a film végére sajnálatos körülmények között elhalálozott, így több lehetősége nem lesz erre. De hát mondtam, hogy lúzer!

7 comments:

Kriszta said...

Höhö, úgy látszik, hiába tartott pszichoanalitikust :)

Zsófi, te most akkor visszatértél? :)

Frazon Zsófi said...

igen, sajnos vasárnap véget ért a őszi kiruccanás! de nem sajnáltatom ám magam :))

Gabojsza said...

Sziasztok, Pánkóék! Rátok is gondoltam szeretettel, ha lenne kedvetek a 7 dolog játékhoz. Részletek itt: http://href.hu/x/7az0
Köszönöm!

Kriszta said...

Most akkor ez a játékra hívás minden pánkónak szól?

irisz said...

Köszönjük a szíves invitálást, de van egy olyan pánkó alapelképzelésünk, hogy miután sokan vagyunk, sok véleménnyel, és sokszor hét titokkal :) - igyekezve senkit meg nem bántani, szkippeljük az ilyen jellegű játékokat. Remélem senki nem orrol meg ránk emiatt.

Kriszta, ha Neked van kedved megírni a hetes listát, akkor viszont bátran!
Mnden titokra kiváncsiak vagyunk, de ha már itt történik, akkor leginkább ételvonatkozásúak érdekelnének a legjobban. :))

Gabojsza said...

Kedves Pánkók!
A játékra invitálás a Vajaspánkó blognak szól, ha bármely Pánkónak van kedve, írja meg:-)
Természetesen akor sincs semmi, ha nem vállaljátok:-)

Kriszta said...

Én egyedül nem. Csak ha más pánkó is! :)