Friday, June 6, 2008

dióval meghintett zelleres almasaláta


Ezt a receptet egy kedves, mindennapi útitársamtól kaptam, akivel elő-előfordul, hogy a Székesfehérvár-Budapest távot virtuálisan „végigfőzzük”

A salátának nagyon különleges ízvarázsa van, kissé pépes, könnyű kis étel.
(állítólag nagyon fínom kiegészítő halakhoz)

Mire van szükséged:

2 közepes zellergumó
2 szép piros-mosolygós alma
Fél pohár natur biojoghurt
Dúrvára vágott dió
Fél citrom leve

A zellert és az almát lereszeltem, rácsorgattam a citromlevet, majd ráöntöttem a jogjurtot, amivel alaposan összekevertem. A tetejére dúrvára vágott diót szórtam és egy kis puffasztott amaranttal meg is bolondítottam :)

5 comments:

irisz said...

Ezt tutira letesztelem, nagyon szeretem a zellert!

Nyers céklás saláta ötlet esetleg?

Frazon Zsófi said...

...én meg ki nem állhatom, de perverz módon mindig keresem azokat a megoldásokat, amiről azt gondolom: így azért mégiscsak letolom a számon :-) ez olyannak látszik! eddig egyetlen módot találtam rá, amit önként elkészítek és ízlik, méghozzá a lisztes zellerbundában sült tengeri hal...

cékladiskurzus: nem tudom a tuti receptet, de a svédeknél nagyon jól salátá csinálnak nyers céklából. az ízlelőbimbóim azt súgják, hogy: reszeld le a nyer, megpucolt céklát (nagy luku), tégy bele sót és borsot ízlés szerint, löttyints rá kis fűszeres ecet majd tejfölt. szerintem érdemes vele kísérletezni (a színe pedig egészen lélegzetelállító!)

üdv
zs

Frazon Zsófi said...

ja, és kedves Kitti, nagyon tetszik az ételajándékozás szokása, ha ilyen széepket és finomakat viszel, gyere majd hozzánk is :-)

starfi said...

irisz, ha van kedved, kukk meg ezt: http://starfokker.blogspot.com/2008/04/flszz_5224.html üdv, starfi

irisz said...

szuperjó! köszi!