Monday, May 2, 2011

Vajas keksz

Ezt a receptet Fűszerkertnél olvastam, és épp csak annyit változtattam rajta, hogy az egy éves kislányom számára kicsit táplálóbb legyen.


Hozzávalók:
250 g vaj
200 g méz
2 tk. vaníliás cukor
1 csipet só
3 ek. tej
375 g liszt - fele sima liszt, fele teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
1 csapott tk. sütőpor
1 bio citrom reszelt héja

A vajat felolvasztottam, amint a recept írja, kissé megbarnítottam, átöntöttem egy keverőtálba és a hűtőbe téve hagytam visszadermedni (ez nekem túl sok idő, legközelebb nem olvasztom meg). Ezután robotgéppel habosra kevertem, hozzáadtam a liszt és sütőpor kivételével mindent, és tovább kevertem. Majd a sütőporos lisztet adagonként beleszitáltam és villával elkevertem. A tésztát négyfelé szedtem, és próbáltam 3 cm széles hengereket formázni belőlük (jó ragacsos a méztől). Betettem őket a hűtőbe, hogy jól megkeményedjenek, ez elvileg fél óra, én elmentem itthonról, úgyhogy több volt.
A hengereket aztán fél cm-es szeletekre vágtam és kivajazott tepsire téve, 175 °C-on 10 percig sütöttem (hagyjunk helyet a korongok közt, mert megnőnek sütés közben).

No comments: