Thursday, August 6, 2009

gazpacho - B változat

Néhány bejegyzéssel lentebb olvasható Éva gazpacho recepje, amit aztán én is kipróbáltam, de kis változtatásokkal: hozzáadtam Bűvösszakácsnál és Fűszeres Eszternél olvasottakat. Hozzá is adtam, de el is vettem a hozzáadottakból.
Végül így állt össze: 1 nagyobb szelet rozskenyeret meglocsoltam kevés olvaolajjal és balzsamecettel, kicsit hagytam állni. Felvágtam 4-5 nagyobb puha, érett paradicsomot, 1 közepes salátauborkát, fél lilahagymát, 3 gerezd fokhagymát, összekevertem az áztatott kenyérrel, és amikor már jól összeszottyadt, akkor botturmixszal pépesítettem. Fűszereztem (só, fehérbors, egy kevés chili és friss rozmaring), majd 2-3 órarára betettem a hűtőbe. Tálaláskor meglocsoltam még egy kis olajjal és balzsamecettel - és ezt nemcsak a fotózás kedvéért - és igény szerint dobtam bele 1-2 jégkockát.

A kaliforniai piros paprikát viszont kihagytam belőle. Ha beleteszem, nyilván szebb lett volna a színe, de valahogy nem volt kedvem hozzá. Nem nagyon szeretem. Hát így! Nyilván nem autentikus, de hát változataiban él a nemzet - a spanyol is!

No comments: