Tuesday, June 30, 2009

Vegán meggyes pite

Az elmúlt időszakban nagyon sok helyről kaptunk mindenféle finom zöldségeket, gyümölcsöket.
Ezt a süteményt egy adag bajai meggy ihlette, és ezzel el is dőlt a sorsa és végzete. :)


HOZZÁVALÓK

tészta:
32 dkg teljes kiőrlésű liszt
fél csomag szárított élesztő
fél dl olaj
16 dkg méz
kb. 1 - 2 dl víz

töltelék:
16 dkg szilvalekvár
6 dkg müzli
35 dkg magozott meggy, málna, egyéb piros gyümölcs
fahéj, kevés szerecsendió,


Miután nekem nem volt időm a tészta elkészítéséhez, ezért a kenyérsütő robotra bíztuk a hozzávalók megdagasztását, és az egy órás keltetést. Valószínűleg ez nagyban hozzájárult, hogy tökéletesen lágy, nagyon jó kis tészta lett a végeredmény.
A megkelt tésztát egy tepsibe kinyújtottam, megkentem szilvalekvárral, amit megszórtam - csak gabonapelyhekből és aszalt gyümölcs darabkákból álló - müzlivel. Erre halmoztuk az előre bekészített fűszerezett, mézezett piros gyümölcsöket.
Nagyjából fél órát sűlt közepesnél picit erősebb melegségen.

2 comments:

Mollie said...

Hú! Ezt ki kell próbálnom!

Én is vega vagyok. Végre egy olyan oldal, ahol ezt is "nézik". :)

irisz said...

Üdv a vajaspánkón! A jobb oldalon sok másik növényevő szimpatizáns linket találhatsz, ahol szinte csak ezt nézik! :))