Thursday, May 14, 2009

Fokhagyma és paradicsom

Amikor Nana írását olvastam, kedvet kaptam valami paradicsomos-fokhagymás sült dologhoz, de olyan kenyérre kenhetős-tunkolós legyen. Biztos vagyok benne, hogy nem én találtam fel a spanyolviaszt, annyira egyszerű ez az egész, számomra mégis új, mivel fokhagymát csak így önmagáért nem szoktam sütögetni, legfeljebb más egyéb mellé beleszórni a tepsibe.

Szóval elővettem két kemény paradicsomot, melyet cikkekre vágtam, aztán két fej fokhagymát megpucoltam, gerezdekre szedtem (a nagyon dundi gerezdeket félbevágtam). Egy téglalap alakú jénaiba némi olívaolajat öntöttem, s ebben átforgattam a paradicsomokat és hagymákat. A paradicsomokat talpra állítottam, s az egész mindenséget megsóztam. Alufóliával befedtem a tálat és 200 °C-os sütőben (hőlégkeveréssel) 35 percig sütöttem.

Amikor kész lett, a paradicsomok héját egyszerűen leszedtem egy facsipesszel, majd mindent átkanalaztam egy tálkába és villával csak tessék-lássék módon összenyomkodtam.

Nálam a sütő elő volt melegítve, ugyanis előzőleg éppen rozskenyeret sütöttem, arra kentem a kencét, s még egy kis reszelt parmezánt is szórtam rá. Szerintem spagettihez is jól passzolna :)
Mivel a paradicsom kissé édeskés-savanykás lesz a sütéstől, utólag még szükség lehet sózásra, nekünk azonban jó volt anélkül is. A fokhagyma nagyon krémesre sül, elveszti markáns-csípős jellegét, mondhatni megszelidül. Én még csak úgy magában is kanalazgattam belőle... :)

2 comments:

kata said...

Ez fantasztikusan ínycsiklandó és főleg nagyon egyszerű! Alig várom hogy kipróbáljam!!

Kriszta said...

Egyszerű de nagyszerű :) Jó étvágyat hozzá, Kata!