Monday, May 18, 2009

Citromkrémes csokitorta

Unokahúgom szülinapjával zárult nálunk a tavaszi ünnepség-sorozat.
A torta tésztájának receptjét egy nagyon guszta kis csokis könyvből vettem, amiben azért vannak kisebb hibák, de a fotók nagyon inspirálóak. A leírást követtem (csak némi kiegészítéssel írom le) és nagyon finom torta lett belőle, ami ráadásul némi erőszakkal az egészséges kategóriába is betuszkolható :) Nem így a krémje, ami viszont annyira finom, hogy ezért képes vagyok margarint is venni.



Hozzávalók:

150 ml olaj
150 g kefír
175 g nádcukor
3 tojás, felverve
100 g teljes kiőrlésű (rozs)liszt
125 g finomliszt
3 és 1/2 tk. sütőpor
1 tk. szódabikarbóna
2 ek. kakópor
50 g étcsokoládé, megolvasztva
1 csipet só

Egy 26 cm átmérőjű tortaformát kivajaztam, liszteztem.
Az olajat, a joghurtot és a tojásokat a cukorral, sóval krémesre kevertem. A lisztet, a sütőport, a kakóport és a szódabónát a keverékbe szitáltam és jól összekevertem, majd hozzáadtam a megolvasztott csokit. A masszát a tortaformába öntöttem és előmelegített sütőben 175-180 °C-on 45 percig sütöttem. Tűpróbát végeztem, majd kivettem.
Kicsit hagytam hűlni, majd kivettem a formából és keresztben kétfelé vágtam. Kívül-belül megkentem a krémmel és díszítettem.


Citromkrém:


1 cs. vaníliás pudingport és 3 ek. lisztet 1/2 l tejben felfőzök, majd a masszát kihűtöm. 250 g margarint 250 g porcukorral és 5 ek. friss citromlével robotgéppel kikeverek, majd a pudingot evőkanállal adogatom hozzá folytonos keverés közben.

5 comments:

Frazon Zsófi said...

citrom és csoki, hm! ez már igazi nyári hangulatot ígér! :)

Kriszta said...

Üdítő is volt ám! Kellemesen savanykás a krémje :)

Nézzenek oda, micsoda bicajos fotód van! :) Nagyon tuti. Hol lehet emberi áron olyan ruhafogas-állványt kapni? Annyira szeretnék egyet a lakásba!

Méhn Niki said...

Hmmm, nagyon guszta ez a süti! Mentettem a receptet! ;)

Frazon Zsófi said...

a múzeumi irodámban van, beleltározott irodabútor :D
a Critical Mass alatt volt a múzeum előtt bringás fotózás, berendezett műtermi hátterek előtt, és ez volt az egyik! nagyon büszkén feszítek! bizots már vártam az üdítő citromos csokitorta receptjét! :)

Kriszta said...

Miss Muffin, sok sikert hozzá! :)

Ó Zsófi, tudtam ám én, hogy ez AZ A fotózás lehetett :)
Hm, lehet, hogy én is rendelek egy ilyen fogast az irodánkba, aztán szép csendben hazacsempészem... :)