Thursday, February 19, 2009

hidegben a vastag bunda előnyös

már nagyon-nagyon messziről kellene kezdenem a receptek sorolását, és majd valami alternatív módját ki is találom a pótlásoknak (a karácsonyra készült bonbonokat majd Valentin napi ajándéknak hazudom, például - ha még húsvét előtt sikerül megugranom). annyi minden van, hogy vinné a fene, pedig közben eszünk ám, meg fotózgattam is, csak valahogy az írás, képkivágás, új bejegyzés funkciókig nem jutok el. de ma meg(cam)embereltem magam!
nemrég csináltam rántott camembert, amit nem szoktam túl gyakran, és ebben a formában még soha nem készítettem. nem találtam fel a spanyol viaszt, mint ahogy máskor sem, de most végre megcsináltam. a légyeg, hogy egy egész kerek sajt jut mindenkinek, amit egyben rántok ki. a rántott cambembernek valamiért nagyon erős téli hangulata van. talán tényleg a vastag bunda miatt?

a sajtot liszt-tojás-prézli-tojás-prézli sorrendben bebundáztam. annyi volt a különbség, hogy a prézlibe kevertem egy kis darált diót, és közepes lángon gyakorlatilag 10 perc alatt kisütöttem. egészen kicsi lábasban csináltam, így nem kellett túl sok olaj - mert jó, ha legalább a sajt feléig felér. és a szép fehér penész-bélés nagyon klasszul megóvta a kirepedéstől. ilyen sikeres sajtprojektet még nem futtattam!

nagyon egyszerű rozmaringgal sóval fűszerezett rizst csináltam hozzá, annyi trükkel, hogy egy nagy marék aprított és kissé lepirított diót szórtam bele. a menühöz még savanyú ribizli lekvárt púpoztam a tányérokra. a bunda jól tartotta a meleget, rendben volt, de iszonyú sok az egy egész sajt per kopf. nem is együltőben megenni, hanem utána. tömény. tömény, de fincsi.

3 comments:

irisz said...

hmmm, azért nem baj, ha szépen lassan felteszed azokat a titkos anyagokat!
nagyon jól sikerült elképzelnem az egészet. :)

Frazon Zsófi said...

nincs titkosítva :)

medvezsu said...

új blogosnak szabad? zsófi, csak bunda neeeeeeeee!!! :)