Monday, October 13, 2008

Almáspite - anyurecept


Lehet, hogy elfogult vagyok, de anyu almáspitéjénél még nem ettem jobbat. Mindig puha, vékony a tésztája, finom ízletes a tölteléke. Úgyhogy végre elkértem a receptjét és megsütöttem életem első almáspitéjét. És megszólalásig olyan lett, mint anyué. Bár ő nem méricskéli az almát kilóra, ezért neki kicsit több benne a töltelék.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
20 dkg vaj
20 dkg szőlőcukor (eredetileg 10 dkg porcukor, de a szőlőc. fele olyan édes)
1 cs. vaníliás cukor
1 tk. sütőpor
1 csipet só
1 tojás
1 dl tejföl
fél citrom héja
vaj és liszt a tepsibe
kevés zsemlemorzsa
1 tojás a tetejére

Töltelék:
2 kg alma
4 ek. méz (eredetileg itt is cukor áll)
1 citrom héja + fél leve
őrölt fahéj

A tésztához összegyúrom a hozzávalókat és kb. fél órára hűtőbe teszem pihenni. A töltelékhez az almát megpucolom, lereszelem és jól kinyomkodom a levét (és jól megiszom a fincsi 100%-os almalét). A mézzel, reszelt citromhéjjal és citromlével együtt egy jénaiba teszem és 450 watton 10 percig mikrózom, majd sok fahéjjal ízesítem. Eredetileg fazékban meg kell dinsztelni kicsit, de nekem nem volt kedvem ehhez. Viszont a mikróba így csak két részletben fér be!
Mikor kíhűl, a tésztát kétfelé veszem, és az egyiket kinyújtom tepsi méretűre (nagy tepsi), majd a kivajazott-lisztezett tepsibe fektetem. Megszórom zsemlemorzsával, majd mehet rá a töltelék. A másik adag kinyújtott tésztát ráügyeskedem, megkenem egy felvert tojással, megszurkálom villával, és betolom a max. hőfokra előmelegített gázsütőbe. Addig sütöm, míg szép barna lesz a tészta.

4 comments:

irisz said...

Jól néz ki! Bár az nem lehet olyan, mint Anyukádé :), de én tojás nélkül csinálom ezt is - egy kevés szódabikarbónát teszek bele helyette, és ha szükséges, akkor egy pici vizet.

más:
A héten Frazon Zsófi nem lesz, úgy h. helyt kell állnunk recept felpakolásban nélküle! :)

Kriszta said...

Biztos a tiéd is finom, gondolom egy tojást könnyedén lehet helyettesíteni :)

Huhh, hát nekem még van egy recept a tarsolyomban, viszont nem biztos, hogy hétközben komolyabbat fogok alkotni... Na majd meglátjuk :)

Frazon Zsófi said...

sőt, a jövő héten is hiányozni fogok! nekem is ti :)) most még két napot itthon vagyok, de nem tudom, lesz-e időm főzni. majd helyette kommentelek!
a borsos sütőtök, nekem is nagyon bejön, és szerintem az almáspitéből sem egy szeletet szoktam egyszerre nyomni! hmmm

Kriszta said...

Igen, legalább kommentelj! Ne érezzük hiányodat! :o)