Thursday, March 1, 2012

Tortilla salsa-val és sült zöldségekkel

A tortilla receptje a rongybaba konyha oldaláról származik.

Hozzávalók:

25 dkg kukoricaliszt
10 dkg teljeskiőrlésű liszt
10 dkg fehér liszt
kevés só
tetszés szerinti fűszerek
3 dl langyos víz

A tésztából kis gombócokat formáltam, a lehető legvékonyabbra nyújtottam és palacsinta tészta sütőben sült néha megolajozva a serpenyőt.


Az eredeti salsa recept az így nézett ki:

6 db paradicsom (forrázva, hámozva)
1 közepes fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
só bors
egy fél lime reszelt héja és leve
egy csokor friss koriander
oregano
bazsalikom

sajna ezek közül szinte csak a hagyma és a fűszerek, amit úgy használtam, ahogy a recept írta. A paradicsom konzerv volt, a lime helyett citromlevet tettem bele, és a friss koriander helyett üvegbe eltett koriandert. Lilahagymából viszont dupla adagot.
A lényeg, hogy minden hozzávaló nagyon apróra legyen vágva.

Mindehhez még tepsiben sült cékla, répa, zeller, és hagyma.

2 comments:

Rekaye blogja said...

Kedves Vajaspánkó! Régóta olvaslak (akkor még nem voltam blogíró). Szeretnék neked adni valamit. Látogass át hozzám :)

Zsená said...

Ah.. ez szuper! Ha ezt megcsinálom, a férjem áldani fogja a nevem.. s a Tiédet is, mert elárulom neki, hogy honnan van a recept.. :) Köszönöm szépen!!! Ha megcsinálom, olvashatod nálam (természetesen forrás megjelöléssel) ;) Hétvégén lesz is rá időm!! :)
Még egyszer köszönöm és szép napot!!