Tuesday, March 17, 2009

zöldséges lazizás

Volt az a bejegyzés, aminek azt a címet adtam, hogy: ha zöldség lennék, csakis: cékla - ezt először is fenntartom, másodszor az ebben említett céklaárusító néni ennek a receptnek is szereplője, ugyanis ezeknek a cékláknak is ő az "anyukája". Jólnevelt példányok, majd fél kiló egy darab, úgyhogy a pucolás is gyerekjáték.
Ezúttal laza hama'hama' sültzöldséges vacsora készült belőle. A sütőben készítettem egy részét: kockára vágott céklát, karikázott répát és pórét. Csak sót és darált borsot adtam hozzá, és kb. fél órát sütöttem. Néha kicsit megkevertem, vagy legalábbis meglökdöstem, rázogattam, hogy ne ragadjon le. Amikor elkészült, akkor tálba szedtem, hozzáadtam a szezám- és napraforgómagot, és kész is. Rozmaringos sültkrumplit és mozzarellával, paradicsommal vegyített olajos rukkolát pászintottam hozzá. A zöldségeket ízlés szerint meglocsoltam őrölt köménnyel kikevert joghurttal - hogy jobban csússzon. Csúszott.Vegasztrománia és Fűszeres Eszter oldalán olvastam korábban hasonlókat.

No comments: