Monday, January 19, 2009

Céklasaláta kovászos uborkával

Nagyon régen Baján ettem egy céklasalátát, amiben volt savanyú uborka, és ez valami hihetetlenül ízlett nekem.
Utána még lehetett kapni indiai salátás hamburgert, és abban is ez a fajta párosítás bukkant fel, aztán eltűnt a hamburgeres is és soha többet nem találkoztam ezzel a kis csodával. :)
Mostanság keresgéltem a receptet, de nem jutottam eredményre, így kénytelen voltam nekiállni a kísérletezésnek.

Első próbálkozásra egy kisebb fej cékla háromnegyedét kockáztam kicsire, és négy nagyobb kovászos uborkát még kisebb kockára vágva kevertem hozzá.
Egy nagy pohár joghurttal öntöttem nyakon őket, lehet szójajoghurttal és tejföllel is nekimenni ugyanennek.
Két teáskanál mustárt, borsot, pici sót adtam hozzá és az eredmény rendkívűl meggyőző, de még nem az, amire én emlékszem. :)

Szerintem savanyúságnak eltett cékla szerepelt az eredeti verzióban, és lehet, hogy nem kovászos, hanem csemege uborka, de előbb tesztelném az első tippet. A lényeg, hogy így is egy nagyon érdekes, és gyakran ismétlést kívánó saláta jött létre, mi teljes kiőrlésű lisztből készült sajtos zsemlékkel fogyasztottuk vacsorára.

No comments: