Wednesday, December 31, 2008

aszaltszilvás sütőtök krémleves

Étlapról nem váalsztottam ezt a levest, mert arra gondoltam, hogy pont azt erősíti a tökben (az édeskés ízt), aminek a megtörésére szoktam elszánt kísérleteket tenni. Ez nálam biztos valami alapbeállítási dolog, de gyerekkorom óta kiráz a hideg az édes, cukros paradicsomkrémlevesnek, a cukros káposztás cvekedlinek és az édesített finomfőzeléknek még a gondolatától is. Sütőtökkel csak néhány éve kísérletezem, és kirázólag sós, fűszeres változatban. Ehhez mérten az aszaltszilvás formátum paradigmatikus váltásnak számít nálam. Étteremben kanalaztam bele, és rögtön el is döntöttem, hogy erre lesz saját változatom. Nem nagy ördöngősség, és bíztatóan alakult.
Hozzávalók:
közepes sonkatök fele
10-12 szem aszaltszilva
ízlés szerint só, őrölt fehérbors, korianderpor (ebből mehet bőven)
2 dl főzőtejszín
szeletelt mandula a tálaláshoz.
A tököt pucolás és kockázás után olíván el kezdtem párolni, hozzádobtam a négybe vágott szilvákat, a sót és a fűszereket. Addig pároltam, amíg szinte villával el lehetett nyomni a tökkockákat, akkor botturmixszal pépesítettem, hozzákevertem a tejszínt, és annyi vizet, hogy még sűrű állagú maradjon. Forraltam még rajta egyet, de csak rövidet, majd kóstolás után még utánasóztam, utánakoriandereztem. Szerintem egész remekül illeszkedtek az ízek, de még fogom finomítani: legközelebb például teszek bele fahéjat és chilit, ugyanis nagyon tetszene mindez enyhén csípős változatban. Majd referálok!

No comments: