Monday, October 6, 2008

Kakaós-meggyes torta


Amikor otthon valami édességre vágyunk, általában vagy zabpelyhes kekszet sütök, vagy muffint. Most kakaós muffinra gondoltam, de nem volt kedvem a kis muffinformákkal vacakolni, úgyhogy inkább tortaformában csináltam meg, és felturbóztam egy kis meggybefőttel meg maradék vágott mandulával.

Hozzávalók:
22 dkg liszt
4,3 dkg kakaópor (érdekes mennyiség...)
2 tk. sütőpor
1/4 tk. szódabikarbóna
csipet só
1 tojás enyhén felverve
14 dkg méz (eredetileg 15 dkg cukor van a receptben)
11 dkg olvasztott és lehűtött vaj
vaníliaaroma v. vaníliás cukor
2,4 dl szobahőmérsékletű tej
szeletelt mandula
magozott meggybefőtt

A sütőt előmelegítem 190 °C-ra, ezalatt megcsinálom a tésztát.
Egy tálban összekutyulom a lisztet a kakaóporral, sütőporral, szódabikarbónával, sóval. Egy másik tálban kicsit felverem a tojást, beleöntöm az olvasztott vajat, tejet, mézet, vaníliát, majd ezt az egészet a vágott mandulával együtt hozzáadom a lisztes keverékhez és eldolgozom. Kivajazok egy 26 cm-es tortaformát, beleöntöm a masszát és rádobálom a meggyet. Ha muffinformák lennének, 20-25 percig kéne sütni, és nekem persze nem jutott eszembe, hogy a tortaformában lassabban sül a dolog, így én 25 perc után kaptam egy a közepén igencsak lágy sütit :( Szóval asszem olyan 35 perc biztos kellett volna neki. Hát ugye saját kárán tanul az ember.
De azért így is elfogyott :)

No comments: