Thursday, September 25, 2008

Mézes-fahéjas sütőtökleves

Lassan de biztosan haladok a sütőtökmérgezés felé vezető úton. Már napok óta a kondérnyi levesemet eszem, mivel otthon csak én szeretem a tököt :( Ettől függetlenül tegnap megint sütőtöklevest főztem, és egy egész tök még mindig ott vár rám...
Úgy gondoltam, ha már újdonsült pánkó lettem, ezzel a lendülettel debütálok is. Az már csak a véletlen műve, hogy ezzel a recepttel magam előtt is debütáltam, ugyanis soha nem főztem még ilyet. Az ihlet csak úgy jött a múltkori hagyományos leves főzése után, merthogy mi lenne, ha édes levest csinálnék, csak úgy a hagyományos gyümölcslevesek mintájára. Bátran neki is vágtam, aztán kóstolgatás közben kezdtem kicsit megrémülni, mert erős bébiétel fílingje volt a levesnek. De igazából csak fűszerezni kellett még, és végül egész jó lett :) Talán még egy csipet só mindig hiányzik belőle...

Hozzávalók:
1 db sütőtök (lemértem, az enyém 1,2 kg-os)
2 szál sárgarépa (legközelebb 4 szál lesz)
1/4 citrom
4 ek. méz
1 rúd fahéj (talán 2 is lehetne?)
1/2-1 tk. őrölt szegfűszeg
1/2-1 tk. őrölt gyömbér
3 dl tejszín
2-3 ek. tejföl
csipet só

A sütőtököt meghámoztam, felkockáztam (ez nálam mindig nagy küzdelem), és a felkarikázott répákkal, a negyed citrommal, mézzel és fűszerekkel bedobáltam egy fazékba, és felöntöttem annyi vízzel, hogy jól ellepje. Mikor puhára főtt, kivettem a citromot és a fahéjat, az egészet összeturmixoltam a tejszínnel és a tejföllel, ízesítettem egy csipet sóval, meg még újra a többi fűszerrel. Visszaraktam a tűzre, felforraltam és kész.
Nekem azért valami még hiányzik belőle, mondom, talán egy kis só.

4 comments:

irisz said...

íme a megoldás Ördögh Zsófi problémájára! :)
lehet édes is sós is.
Épp az imént szereztem egy tököt olyan gitárforma hosszúkást, aztán meglátjuk. Inkább hajlok a sós verzió felé, mert nagyon szeretem a tökmagot és már elképzeltem a leves tetején úszkáló pirított megjelenésüket. :))

Ördögh Zsófi said...

na tessék :)
mégse ragadt össze aza lap:)
köszi Kriszta!

irisz said...

mégiscsak ügyes vagy! :P :P

Kriszta said...

Ööö, csak néztem itt, hogy miről van szó, de feltaláltam magam és elolvastam a korábbi tökös bejegyzéseket! Minden világos :)
Szomorú, de ezek szerint nem én találtam fel az édes sütőtöklevest :D Sebaj, az enyém azért nem landolt a vécében :)
Viszont ma már érezhetően lázadozott a hasam a sok sütőtök ellen... :(