Tuesday, September 30, 2008

Csőben sült fokhagymás tészta

Ez a tészta a vasárnapi ebédünk volt, egy kellemes tatai séta után a gyönyörű őszi napsütésben hmmm.... :o) (A fotót ugyan nem most csináltam, de a vár most is így néz ki.)

Szóval már nagyon éhesek voltunk mikor hazaértünk, így valami gyorsat akartam csinálni. Talán nem titok, hogy a barátomnak ilyen csőben sült tésztát készítettem legelső közös evésünkre, és azóta is emlegeti (mármint hogy milyen finom volt). Az a jó benne, hogy ezerféleképpen lehet fűszerezni ill. a tartalmát variálni. Mostanában erős fokhagymaehetnékem van, úgyhogy most a fokhagyma dominált benne.


Hozzávalók:
3/4 zacskó csavart tészta
5-6 ek. tejföl
1 pohár tejszín

pici olaj
4 gerezd fokhagyma
tört tarka bors
jó sok füstölt sajt

A tésztát megfőztem sós, olajos vízben, aztán lecsepegtettem. Egy tálban kikevertem a tejfölt a tejszínnel, egy kis sóval, az átpasszírozott fokhagymával és tarka borssal. A tésztát egy ovális jénaiba öntöttem, összekevertem az öntettel és ráreszeltem a sajtot. Forró sütőben addig sütöttem, míg szép színű lett a sajt a tetején. Mivel nálunk csak én vagyok vega, Zé részébe még füstölt angolszalonnát is kockáztam.

Ilyen salit ettünk hozzá:


Zöld salátát tépkedtem a tálba, paradicsomot vágtam hozzá meg zöld hagymát, megsóztam, olívaolajjal megöntöztem, meg ment rá egy kis balzsamecet is. Keverés és kész :)

2 comments:

sita said...

Szia!
Annyira fantasztikus receptjeid vannak, hogy tegnap óta itt lógok a blogodon, most találtam meg éppen. :)
Én is szeretnék áttérni a vegetáriánus életmódra, csak annyira nem tudom, hogy hogyan. A családomban mindenki eszik húst, a páromra is húsosan kell főznöm, meg ezt a sokféle fűszert sem ismerem igazán. De a receptjeid szerintem hozzá fognak segíteni ehhez a változáshoz, mert nagyon guszták, és legszívesebben egyszerre megcsinálnám mindet :)
Úgyhogy köszi, rendszeres olvasód leszek :)
Üdv,
Latriel

Kriszta said...

Óóó, ennek nagyon örülök, és szerintem a többi pánkó is, ez a blog itt ugyanis csapatmunka :) Többen írjuk (lsd. bejegyzések alján) és többféle ízlésvilágban. Én is még csak egy hete vagyok tag (bár régóta vega) és nekem is sok ismeretlen dolog van itt a blogon. Úgyhogy hajrá, nem kell megriadni a vega életmódtól, millió étel létezik hús nélkül :o)