Friday, August 8, 2008

kamuzás

A tegnapi fűszeres teázgatás után úgy rámjött a "de ennék egy jó kis fűszeres, erős, csípős valamit" érzés, aztán a tettek metlahis mezejére léptem, és a vágyam egy kis kamuzással és egy új raita kipróbálásával csillapítottam. A kamuzás az volt, hogy a pár hete kipróbált mezedar bhindi (fűszeres okra) receptet csináltam meg, de okra helyett zöldbabból. Nem a hasonlósági mágiának adóztam ezzel, ugyanis nem nagyon hasonlít a két zöld egymásra, csak épp nem volt itthon okra. Hát ilyet! :D De teljesen úgy készítettem el, ahogy ott olvashatjátok, talán pár perccel hosszabb volt a párolási idő.
Paradicsomos, uborkás, mogyorós raitát készítettem hozzá. Ez így néz ki:
fél kígyóuborka (biztos jó a fürtössel is),
5-6 kisebb jó érett paradicsom,
1 kisebb zsengébb hagyma
nagy marék sózatlan, pörköletlen mogyoró (ezt mozsárban kicsit megtörtem).
Majd egy nagy doboz tejfölbe belekevertem:
sót,
fehérborsot,
pirított és porított rómaiköményt,
friss korianderlevelet és mentalevelet,
1 ek. oliva olajat.
Aztán ezt az egészet rálöttyintettem a zöldségekre. Miután a zöldbabot kicsit "elcsípősöztem" (2 friss zöldchili helyett 3 szárítottat tettem bele, mert valamiért azt gondoltam, talán kiment az ereje, de legközelebb már nem gondolom), nagyon jó volt rá ez a lédús, hűs paradicsomos raita. Elfogyott!

No comments: