Wednesday, January 16, 2008

Kísérleti Püspökkenyér képekben

A püspökkenyér azért jó, mert nemcsak finom :), hanem mindenki úgy variálja a hozzávalókat, ahogy kedve tartja. A töltelékekről, amit most én használtam, készítettem egy sorozat fotót, de a lényeg, amiben változtattam az pont a tojások száma. Megpróbálom csökkenteni az ételekben a felhasznált tej és tojásmennyiséget miközben még megtartom az élvezhetőség határain belül a végeredményt. A következőképpen alakult a recept:

30 dkg tölteléket raktam össze csokoládéból, ...

körtéből, ...

mazsolából, ...

magokból, ...

és egyéb aszaltgyümölcsökből.

A Horváth Ilona által ajánlott hat darab tojás helyett csak négyet használtam, a másik kettőt nagyon kevés szódabikarbónával igyekeztem pótólni. A tojásokat kikevertem 25 dkg barnacukorral, és ezt hozzáadtam 25 dkg liszthez (1/3 - 2/3 teljes kiőrlésű - kezeletlen fehér).
Majd belekavartam a töltelék részt, és betettem a sütőbe félórára.
Még sosem sikerült ilyen puhára, szerintem a friss körte is hozzájárult ehhez.. meg persze az új sütő! :)

No comments: